این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/22 - 13:52
  • تعداد بازدید: 1776
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» را روز دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

میهمان برنامه در دومین نشست تخصصی دانش‌افزایی مربیان کانون با اشاره به شرایط حساس کودکان در دوران کودکی، بر رعایت نکات آموزشی و اجتماعی این دوران از سوی خانواده تأکید کرد و از والدین خواست تمام تلاش خود را در برقراری آرامش و اجتناب از تمسخر کودکان توسط اعضای خانواده و دیگران اهتمام ویژه داشته باشند.

ایشان یادآور شدند؛ دوران ‌نوجوانی یکی ‌از مراحل مهم در رشد شخصیت انسان است که فرد از دوران کودکی خارج شده و با نقش‌ها و مسئولیت‌های جدید در خانواده و جامعه روبرو می‌شود و وظیفه اصلی خانواده در این دوران، جدی گرفتن دوران بلوغ است، زیرا در این دوران هویت فرد مشخص می‌شود.

مهناز بهادری اخلاق، عدالت و احترام به حقوق دیگران را نیز از اولویت آموزش‌هایی دانست که باید در صدر خانه و خانواده به آن اهمیت داد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ یکی از عوامل موفقیت در تربیت فرزند، استفاده صحیح از ابزارهای تربیتی است. تشویق و تنبیه دو ابزار تربیتی هستند که اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود بسیار مؤثر می‌باشند. اما اگر درست از آن‌ها استفاده نشود می‌تواند اثر مخرب داشته باشد.

میهمان نشست تخصصی «کودک، خانواده، هویت و عدم تبعیض» در پایان نیز با بیان توضیحاتی در خصوص تبعیض گفت: تبعیض قرار دادن بین کودکان علاوه قربانی اولیه (کودک کمتر توجه دیده) و قربانی ثانویه (کودک موردتوجه) نیز خواهد داشت.

او تشریح کرد؛ کودکان معمولاً تحت تأثیر عواملی همچون ترتیب تولد، جنسیت، ظاهر یا هوش از طرف خانواده مورد توجه یا عدم توجه قرار می‌گیرند که آثار مخرب آن در هر دو قربانی به صورت چشم‌گیری دیده خواهد شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت